انتظار ایران بازار ماشین ایرانی اقتصادی

انتظار: ایران بازار ماشین ایرانی اقتصادی خودروسازان خودروهای داخلی بازار خودرو

گت بلاگز بازار خودرو کاهش قیمت ماشین مشروط به گسترش بازارهای صادراتی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کم کردن قیمت ماشین را به شرطی امکان‌پذیر دانست که تیراژ تولید زیاد کردن و بازار فروش توسعه یابد، صادرات رونق گرفته و روابط بین‌ال

کاهش قیمت ماشین مشروط به گسترش بازارهای صادراتی است

کاهش قیمت ماشین مشروط به گسترش بازارهای صادراتی است

عبارات مهم : ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کم کردن قیمت ماشین را به شرطی امکان پذیر دانست که تیراژ تولید زیاد کردن و بازار فروش توسعه یابد، صادرات رونق گرفته و روابط بین المللی دو و چند جانبه کشور عزیزمان ایران با سایر کشورهای دنیا گسترش یابد.

محمدرضا نجفی در گفت وگو با ایسنا، گفت: تولید خودروی باکیفیت با قیمت مناسبی که به هنگام به بازار عرضه شود باید مورد توجه مسئولان و متولیان صنعت خودروی کشور قرار بگیرد.

کاهش قیمت ماشین مشروط به گسترش بازارهای صادراتی است

نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس متذکر شد: گام بلند و اساسی کم کردن هزینه های تولید، کم کردن هزینه های سرباری و غیرعملیاتی بار شده است بر تولید است که باعث می شود سهم بیشتری از هزینه ها بر هر واحد تولید افزوده شود و موجب گران تر شدن تولید شود.

وی با بیان اینکه نخستین کاری که جهت کم کردن هزینه تمام شده است خودروی تولیدی که آثار و وزن بیشتری نسبت به سایر فاکتورها دارد، زیاد کردن تیراژ تولید هست، گفت: جهت کم کردن قیمت ماشین باید مقیاس اقتصادی تولید یا زیاد کردن تیراژ تولید اتفاق بیفتد. هر قدر تعداد بیشتری ماشین تولید شود، هزینه های سرباری بر تعداد محصول بیشتری سرشکن می شود در نتیجه قیمت تمام شده است هر دستگاه ماشین کم کردن می یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کم کردن قیمت ماشین را به شرطی امکان‌پذیر دانست که تیراژ تولید زیاد کردن و بازار فروش توسعه یابد، صادرات رونق گرفته و روابط بین‌ال

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: البته جهت دستیابی به تیراژ بالاتر تولید باید بازار فروش ماشین توسعه یابد. توسعه بازار به این معناست که باید صادرات داشته باشیم و جهت صادر کردن حتما باید روابط بین الملل و رابطه با سایر کشورهای منطقه اصلاح یابد و توافقات دو و چندجانبه امضاء شود تا موانعی از تحریم ها که پیش پای تولید داخلی گذاشته شده است است به مرور کم رنگ شود.

نجفی تاکید کرد: با زیاد کردن کارکرد و بهره وری تولید و کم کردن هزینه های جذب نشده راه جهت کم کردن قیمت ماشین باز می شود.

نایب رییس مجمع نمایندگان پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادامه با تشریح دومین پیشنهادش جهت کم کردن قیمت ماشین داخلی، گفت: دومین اقدام زیاد کردن بهره وری نیروی انسانی، منابع داخلی و خطوط تولید شرکت های خودروساز و کم کردن تلفات مواد اولیه تولید هست. جهت رسیدن به این اهداف باید فناوری های تازه و مدرن در صنعت خودروسازی کشور به کار گرفته شود. در این صورت در وقت و هزینه کمتر با ریزش مواد اولیه و هزینه ای کمتری، ماشین تولید خواهیم کرد. جهت رسیدن به این نشانه هزینه های مالی شرکت های خودروساز باید کنترل و مدیریت و شیوه های تامین نقدینگی، اصلاح شود. هزینه های مالی سنگین تحمیل شده است به تولید مسئله ای نیست که تولید بتواند از بعد آن بر بیاید. در این صورت می توان به تولید اقتصادی تر و رقابتی تر امیدوار داشت.

کاهش قیمت ماشین مشروط به گسترش بازارهای صادراتی است

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار و بلندمدت بخش تحقیق و توسعه در روند تحول گرایانه شرکت های خودروساز، گفت: بخش مهمی در شرکت های خودروساز وجود دارد که می تواند و باید متناسب با نیازهای آینده مشتریان، پارادایم های تازه خلق و خودروهایی تولید کند که نیازها، خواسته ها و سلایق مشتریان را در کلاس های متفاوت خودرویی تامین کند حتی بستر و زمینه های فرهنگی و اقتصادی را به گونه ای مدیریت و ایجاد کند که راندمان، کیفیت، قیمت و سرویس دهی قابل قبول را در وقت مناسب به بازار مصرف عرضه کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قرارداد پنج شرکت ایرانی با پنج شرکت خارجی که اخیرا در زمینه طراحی و تولید پلت فرم در صنعت خودروسازی کشور منعقد شد، اگر به آخر برسد شاهد تحول خوبی خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کم کردن قیمت ماشین را به شرطی امکان‌پذیر دانست که تیراژ تولید زیاد کردن و بازار فروش توسعه یابد، صادرات رونق گرفته و روابط بین‌ال

نجفی ادامه داد: باید جهت این کار برنامه ریزی عملیاتی شود؛ به گونه ای که اهداف و نتیجه های آن در مقاطع مشخص قابل اندازه گیری باشد در این صورت در بلند مدت شاهد تحولات چشمگیری در صنعت خودروسازی کشور خواهیم بود.

نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس متذکر شد: در بخش تحقیق و توسعه شرکت های خودروساز ظرفیت های خالی زیادی وجود دارد. این ظرفیت ها لاجرم با یک نظام تحقیق و توسعه کارآمد باید به سمتی هدایت شود که لوازم و تجهیزات تولیدی به شکلی بهینه شود که متناسب با نیازهای واقعی مشتری، اِلِمان های تازه و بهتری طراحی و روی خودروهای داخلی راه اندازی شود. در این صورت هم منابع جذب نشده، جذب خودروسازان می شود و عملکرد اقتصادی کارآمدی پیدا می کند، هم در مشتری رضایت مندی بیشتری ایجاد می کند به نحوی که حتی ممکن است مشتری بابت این رضایمندی بهای بیشتری پرداخت کند و هم به نظام اقتصادی صنعت خودروسازی کشور و مطلوبیت عملکرد نیروی کار در شرکت های خودروساز منجر می شود.

واژه های کلیدی: ایران | بازار | ماشین | ایرانی | اقتصادی | خودروسازان | خودروهای داخلی | بازار خودرو

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs